diumenge, 27 de desembre del 2009

Tòpics en relació amb els mitjans de comunicació de masses

Totes les publicitats que podem observar sobre to a la televisió, o bé també als diaris, revistes radio etc., parteixen de tòpics. Crec que utilitzen aquests tòpics per què no s'atreveixen a innovar per por a que la gent no li agradi o es senti ofesa.

Un dels grans tòpics que trobem en els mitjans de comunicació de masses és la dona com a objecte. A l'hora de produir un anunci de detergent o de qualsevol altre producte, per exemple, sempre sortirà una dona que utilitza aquest. D'altre banda en la publicitat d'una colònia o desodorant d'home sempre surt la dona com a objecte sexual, i mai sortirà una parella homosexual per por a què el seu producte es deixi de vendre.


Un altre aspecte que sempre surf als mitjans de comunicació de masses és a l'hora de posar una família en els anuncis. Sempre ha de ser una família perfecte amb un pare, una mare, i dos fills. En la societat d'avui dia, aquest prototip de família està canviant, i hi ha un gran numero de persones que no s'indentifiquen amb aquest prototip.


Per que es pogí millorar la societat i es pogí començar a acceptar les parelles homosexuals o famílies atòpiques, crec que s'hauria de començar per canviar els mitjans de comunicació de masses, per tal de que la societat s'acostumi a veure totes aquestes amb normalitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada