dimarts, 3 de novembre del 2009

Anàlisis d'un anunci





1. Explicar-ne la història que ens transmet

El anunci que és escollit és sobre la campanya de protecció als infants.
Aquesta començar amb accions que és fan el dia a dia, i que veiem com el nen imita al pare en tot moment. Podem observar com pare i fill caminen pel carrer, esperen el metro, truquen amb una cabina teleòfònica i baixen unes escales. Desprès podem observar que totes aquestes accion que són correctes es van capgirant.
A partir d'un cert moment només veiem accions incíviques o de mal comportament. Entre aquestes accions hi han d'unes que es poden percebre al carrer al dia a dia, com llençar un cigarro i una llauna a terra, cridar a un empleat, pica a una cabina i no tenir interès si la trenquem o no. I d'altres de més greus com empentar i no ajudar a una dona que pujar unes escales amb un cotxet, vomitar al carrer, posar-se nerviós i començar a insultar de mala manera quan es condueix, el maltractament de les dones i dels animals domèstics.
A continuació es veu l'eslògan "Children see(niño ven). Children do (niño hace)
Per finalitzar ens posen l'exemple d'una bona acció, pare i fill ajudant a recollir a una dona que se li ha caigut el menjar de la compra.


2. Anàlisi dels personatges i models que ens transmeten

En totes aquestes accions podem trobar que els nens imiten als pares. I això és el que la campanya ens vol fer veure.
Tots els pares, tenen mals comportaments que s'haurien de rectifica, però podem veure com els nens els imiten orgullosos, ja que els seus pares són els seus referents, i creuen que allò que fan està bé.


3. Anàlisi del discurs verbal: text, eslògan...

Duran tot el anunci no hi ha cap mena de discurs, el que si hi ha és una melodia de to melancòlic, ja que am aquesta ens volen transmetre lo trist que és que els pares, adults, tinguin aquesta mena de comportaments i més davant dels infants, els seus fills.
L'eslògan: "Children see. Children do. Make your influence positive" (Nens veuen. Nens fan. Fes que la teva influència sigui positiva). Aquest, és curt i precís. Crec que resumeix tot allò que l'anunci vol dir i deixa ven clar el missatge de la campanya.


4. Valoració personal de l'anunci

Vaig estar buscant anuncis graciosos per aquest exercici, però vaig veure aquesta campanya i clarament sabia que l'analitzaria. Cada cop els nens esten més maladucats i semble que ningú s'en adoni. Sempre és fan campanyes sobre deixar de fumar, les drogues, prendre prevensions, però és la primera vegada que he vist una campanya per la bona ensenyança dels nens. Això és s'hauria de solucionar i la majoria dels pares creuen que es feina de la escola.
Crec que la campanya pot deixar molt clar a les famílies de qui és el rol de educar. Però, es donaren per identificades aquestes famílies, i hi posaren remei?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada